22. децембар 2015.

Onaj magični momenat kada vam nepoznata žena na ulici kaže da je vašoj bebi – hladno!


Zima - doba godine dobro poznato svakoj mami. Prednovogodišnje ludilo, prodavnice pune, pijacom retko ko može da se progura, a o redovima u supermarketu da i ne govorim.

Ako ste još i mama ne možete da izbegnete onaj magični momenat kada vam nepoznata žena dok čekate u redu u supermarketu ili čovek dok se probijate do pijačne tezge kaže da je vašoj bebi – hladno! Jer vi kao mama, očigledno, nemate pojma da, kada je hladno, bebi  treba da stavite kapu.

picography.co

Ok, i letnja sezona ima svojih čari i neznance koji vam govore slične stvari. Ali zima, ako beba nema na glavi kapu svake sekunde, ili ako je lagano obučena i može, zaboga, da se prehladi i procuri joj nos, privlači mnogo više pažnje. Jer, kakva ste vi to majka, koja ne stavlja slojeve garderobe na svoje dete?  

Nisu mame te koje su okrutne i ne oblače bebe. Ali, bebe su – bebe. One uglavnom ne vole kape i skidaju ih. One izuvaju cipelice i vuku čarapice jer ih sva ta odeća nervira. A vi ste ona odvratna babaroga koja ih 100 puta iznova stavlja i pritom viče. Ali, neznanac na ulici to ne zna i očigledno nalazi povoljan trenutak da se svojim savetom ponudi da vam “pomogne”.

 Ne razumem zašto neznanci misle da poznaju bolje bebe od njihovih mama. Neki od njih možda misle da svojim komentarima pomažu, ali ako pitate mame, verujem da će sve dati isti odgovor: “Alo, bre, gledaj svoja posla”. Ako ne naglas, ono bar u sebi :).
 
London scout
 
Iz svog iskustva sa ovim zabadačima noseva, došla sam do zaključka da uglavnom nisu u pravu. Kao i odrasli, i deca su različita. Ona, naravno, treba da imaju kapu kada je hladno i duva, ali to ne znači da im, ako je došla zima i vreme je relativno lepo, treba nabijati kape na glavu po svaku cenu. Znojenje je još gore od hladnoće. Možda im treba obući jedan sloj vise nego odraslima.

Ukoliko ja ne nosim skafander, ni mojoj bebi verovatno nije potreban!

Caleb George

Dragi neznanče, kada sledeći put vidiš mamu koja gura kolica, nemoj joj i ti stati na muku! Ona je mama, zna svoju bebujoj  i želi najbolje. Ako joj kažeš da joj stavi kapu, ona momentalno počinje da misli da je negde pogrešla. Pored svih drugih stvari na koje treba da obrati pažnju, time joj stvaraš još jedan problem.

Ukoliko je beba u kupaćem kostimu, možda i možeš da je posavetuješ da razmisli da li je to dobro. Ako ne, zadrži svoje “dobre misli” za sebe. Sve i da su dobronamerne, njoj nisu od pomoći!

4 коментара:

  1. Dobar savjet :) Nije mi se nikad dogodilo da me na ulici savjetuju, ali vjerujem da bi se osjećala baš kako kažeš, kao da mi prisjedaju na muku. Jer mame se trude napraviti za svoje malene,titraju nad njima, čuvaju ih, ti savjeti mogu lako "sjesti" kao da im netko namjerno želi podvući kako su nemarne.
    Moja mama je npr. takav tip, vječno "savjetuje", primjećuje, predlaže, komentira druge, i kad to od nje čujem, suzbijam koliko god mogu. Pomogne na tren, ali znam da će drugi puta, kad bude sama, opet napraviti istu grešku.
    To su jednostavno takvi ljudi, koji se osjećaju uvijek pozvani udijeliti dio svoje mudrosti :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Mirna. Verujem ja da vecina njih nema zlu nameru, ali ponekad stvarno iritira.

      Избриши
  2. Ja sam savete tog tipa uglavnom dobijala od starijih žena, koje su pre 30-40 godina umotavale decu samo da im oči vire. Niti je vreme više kao nekada, niti su deca ona stara :)
    A Boga mi, ni mame više ne moraju da ćute...

    ОдговориИзбриши
  3. Hahaha! Hvala Jelena! Ja uglavnom precutim, ali ima momenata kad bas onako "lepo" odgovorim. Kratko i jasno :).

    ОдговориИзбриши